Galerie_des_portraits

15/09 – 14/10/18

OPENING 15/09 - 16u

In het kader van de aankomende gemeenteraadsverkiezingen stelt het Atelier 34zero Muzeum met trots een eigen ‘galerij van portretten’ voor. Acht erkende kunstenaars leveren op vraag van het museum een eigentijdse en artistieke wending aan de klassieke verkiezingscampagne. Elke kunstenaar gaat in dialoog met een kandidaat, gekozen uit verschillende politieke partijen, die tijdens de vorige legislatuur interesse heeft getoond in hedendaagse kunst. Het resultaat van deze bijzonder boeiende interactie tussen politiek en kunst is vanaf 15 september te bezichtigen in het cultuurpark van het Atelier 34zero Muzeum.

De 8 deelnemende kandidaten en kunstenaars zijn:

BERNARD VAN NUFFEL door de ogen van Jimmy Pantera

NATHALIE DE SWAEF door de ogen van Pascal Bernier

JEAN-LOUIS PIROTTIN door de ogen van Patrick Guaffi

PAUL LEROY door de ogen van SKO

STEVE HENDRICK door de ogen van Tom Herck

HERVÉ DOYEN door de ogen van Yannick Léonard

SVEN GATZ door de ogen van Emilio Lopez-Menchero

GEOFFREY LEPERS door de ogen van Jean-Pierre Bredo

Op hetzelfde moment vindt ook de inhuldiging van de gerestaureerde postkaart ‘Jette-sur-Mer’ plaats. Wij danken Werner Daem, Vlaams ex-schepen van cultuur, voor de sponsering van de installatie van deze kaart.

Jette_sur_mer