JULI 2021 > OKTOBER 2021
JETTE / ATELIER 34ZERO MUZEUM

Het sociale kunstproject dat jaren geleden werd opgestart door middel van culturele en artistieke bache, wordt nog steeds verder uitgediept door het Atelier34zero Muzeum. In de structuur worden acht onuitgegeven zeilen met werken van Belgische, Poolse, Britse en Duitse kunstenaars gepresenteerd.

De door het Atelier34zero Muzeum tentoongestelde collectie dekzeilen kan op het eerste gezicht als "schokkend" worden ervaren, maar wil een dialoog met anderen over belangrijke maatschappelijke kwesties op gang brengen. Het project dient een eenvoudig sociologisch doel: verder gaan dan het uiterlijk en de eerste indruk om een uitwisseling te ontwikkelen die door kunst wordt gestimuleerd.

Deze werken, die zich in onze cultuurtuin bevinden, zijn voor iedereen te zien en worden bovendien elke dag tot middernacht verlicht.

Met dit project willen we kunst buiten de muren brengen, zodat mensen die niet naar een kunsthal kunnen gaan, toch van het werk kunnen genieten, en dat zonder ook maar één euro te betalen.

Met: Pascal Bernier (BE), Michael Dans (BE), Łódź Kaliska (PL), Leszek Knaflewski (PL), Sarah Maple (UK) en Yvonne Salzmann (DE).

Vrije toegang zonder reservering via de tuin op nummer 62 rue Eugène Toussaint tijdens de openingsuren van het cultureel café-restaurant.