laboARToire

Atelier 34zero Muzeum, het onafhankelijke centrum voor hedendaagse kunst, stelt u een interactieve en originele pedagogische formule voor waarin uw leerlingen met hedendaagse kunst in contact komen: het laboARToire.

Ons laboARToire werd speciaal voor scholen ontwikkeld en neemt de dagelijkse omgeving en de persoonlijke ervaringen van de leerlingen als vertrekpunt om rond hedendaagse kunst te werken.

Ons pedagogisch team selecteert uit onze permanente collectie of uit onze tijdelijke tentoonstellingen werken die door hun onderwerp, vorm of disciplines tot discussie leiden. De begeleidende kunstenaar of kunsthistoricus past tijdens de interactieve activiteiten een participatieve methodologie toe. Zo worden de leerlingen uitgenodigd om een kritische geest te ontwikkelen, hun blik te scherpen, een betoog op te bouwen en hun gedachten te nuanceren zonder daarbij de artistieke inhoud uit het oog te verliezen.

Het laboARToire is geschikt voor leerlingen van de hogere jaren van het algemeen, technisch, beroeps- en kunstsecundair onderwijs. We verwelkomen u in een aangenaam kader dat makkelijk bereikbaar is met het openbaar vervoer of met de bus. Tijdens het bezoek kunt u van ons park genieten waarin de jongeren in alle veiligheid kunnen picknicken. Wanneer het slecht weer is, kunt u gebruik maken van onze verwarmde eetzaal.

Aarzel niet om de grenzen te verleggen en uw leerlingen een unieke ontmoeting met hedendaagse kunst voor te stellen!